3 desembre, 2018

La Fundació Eurofirms i Multicapacitats celebren el Dia Internacional de les persones amb discapacitat amb la 2a edició de “Posa’t al meu lloc”

La Fundació Eurofirms i l’associació Multicapacitats van reunir ahir diverses entitats solidàries i empreses locals de Girona per celebrar la segona edició del “Posa’t al meu lloc”, una jornada especial durant la qual es van realitzar diverses activitats per donar visibilitat a les dificultats amb les quals es troben les persones amb discapacitat.

Tasts a cegues de productes delicatessen de la mà de Girona Excel·lent, exhibició de gossos pigall per part de la Fundació ONCE Perro Guía, tallers de llengua de signes de la mà de la Fundació Eurofirms, i un circuit en cadira de rodes, que va organitzar el Grup Mifas, van ser algunes de les activitats que es van dur a terme durant la jornada. També es van poder veure vehicles adaptats per a persones amb discapacitat com un autobús i fins i tot un vaixell, gràcies al Patronat de Turisme Costa Brava de Girona que també va oferir informació sobre el turisme accessible a les comarques gironines. Els Bombers de Girona, per la seva part, van realitzar una exhibició de la seva feina, mostrant com salven la vida d’una persona en un vehicle accidentat.

També van participar empreses gironines com el restaurant El Celler de Can Roca que va oferir una xocolatada per a tots els visitants. A més a més, es van dur a terme actuacions per als més petits com concerts de grups de música com Macedònia, Gabriel Gorce, músic amb discapacitat visual, Papaya Jam, el duet Double Chick i la coral Tal Cual, integrada per persones que han patit un ictus.

Tota una jornada festiva que tenia com a objectiu que els assistents poguessin conèixer de primera mà les dificultats amb les quals es troben les persones amb discapacitat durant el seu dia a dia.