27 juliol, 2022

Fundació Eurofirms renova el conveni amb la Fundació “la Caixa” per fomentar la contractació de persones en risc d’exclusió social

Maria Jordà i Montse Buisan firmen acord entre Fundació Eurofirms i Fundació "la Caixa"

Fundació Eurofirms reforça la seva aposta per impulsar la contractació de persones amb discapacitat i col·lectius vulnerables, a través de l’acord amb el programa Incorpora de la Fundació “la Caixa”.

La directora general de la Fundació Eurofirms, Maria Jordà, i la directora corporativa de Programes Socials de la Fundació “la Caixa”, Montse Buisán, han renovat l’acord de col·laboració que fomenta la integració laboral de persones amb discapacitat i en risc d’exclusió social.

Iniciada l’any 2020, l’aliança entre les dues institucions s’alinia amb els objectius d’ambdues fundacions de crear una societat més justa, inclusiva, equitativa i diversa. El conveni promou la responsabilitat social corporativa en el marc del programa Incorpora.

El 2021, la xarxa d’oficines d’Eurofirms Espanya va generar 278 insercions en coordinació amb la xarxa d’entitats del Programa Incorpora. Concretament, un 75% es van cobrir per persones en risc d’exclusió social i un 25% per persones amb discapacitat.

Segons la OMS, si bé els problemes de salut mental ja eren una de les principals causes de patiment i discapacitat a Europa, han augmentat durant la pandèmia de COVID-19. En el marc de l’acord, 31 de les persones amb discapacitat que han aconseguit una inserció laboral el 2021 tenen algun trastorn mental.

Conveni de llarg recorregut

En aquests 3 anys de col·laboració, ambues entitats han assolit realitzar 591 insercions laborals. Montse Buisán destaca que “cada lloc de treball que facilitem és una oportunitat perquè la persona millori el seu benestar. I, així mateix, gaudeixi d’un projecte de vida autònom i independent. El nostre compromís és seguir contribuïnt a la plena inclusió social dels col·lectius més vulnerables. Estem convençuts que aliances com la del Programa Incorpora amb la Fundació Eurofirms són eines indispensables”.

Per la seva banda, Maria Jordà, directora general de la Fundació Eurofirms, subratlla que “les dues organitzacions hem sumat el nostre potencial i compromís, col·locant les capacitats de les persones sempre al centre. Els prejudicis sobre les limitacions s’enfonsen dia a dia, és un camí de llarg recorregut. Cada inserció que aconseguim és un argument més amb el que demostrar la força de la inclusió. Per les empreses i per les persones”.

El programa “Incorpora”

Des de 2006, el programa Incorpora de la Fundació “la Caixa” promou a tota Espanya la contractació de col·lectius amb dificultad per accedir a una feina. Entre ells, persones amb discapacitat, parats de llarga durada, joves en situació de vulnerabilitat o víctimes de violència de gènere. El treball col·laboratiu de 411 entitats socials – agrupades en 20 grups Incorpora, resulta clau per donar resposta a necessitats d’empreses i persones.

Incorpora ofereix assessorament i acompanyament a les empreses en accions de responsabilitat social. En aquest cas, centrades en la integració laboral de persones vulnerables. El 2021, el programa va facilitar 41.482 contractacions de persones amb especial dificultat per trobar feina, gràcies a la col·laboració de més de 14.500 empreses.