28 gener, 2021

Fundació Eurofirms resisteix a la tendència global de pèrdua de treball i consolida el seu creixement integrant a persones amb discapacitat

• Fundació Eurofirms augmenta un 3% les insercions laborals de persones amb discapacitat, en un 2020 que deixa a aquest col·lectiu amb una dràstica pèrdua de llocs de feina.
  • L’entitat activa noves mesures formatives i de sensibilització per a reduir el risc d’exclusió el 2021.

Fundació Eurofirms ha tancat l’exercici 2020 amb 684 insercions laborals de persones amb discapacitat en 273 empreses, incrementant així un 3% els seus resultats respecte a 2019. L’entitat consolida d’aquesta manera el creixement que porta experimentant des de la seva creació el 2008 i aferma la seva missió integrant laboralment a persones amb discapacitat.

Quant als sectors que més contracten a persones amb discapacitat a través de Fundació Eurofirms cal destacar la logística, la producció i el telemàrqueting. Entre ells, les posicions més demandades han estat les de càrrega i descàrrega de magatzem, preparació de comandes, persones operàries d’envasament i producció, així com l’atenció al client i venda telefònics.

Fundació Eurofirms contraresta la tendència global

L’accés al mercat laboral per part de les persones amb discapacitat és encara un repte que necessita la sensibilització i la implicació dels principals actors públics i privats. La seva exclusió afecta un col·lectiu que comprèn a més d’1.800.000 persones en edat activa, i que la pandèmia ha colpejat amb més força que mai. Segons les dades acumulades del tercer trimestre de 2020, publicats pel Servei Públic d’Ocupació Estatal, les contractacions han caigut un 32%, trencant dràsticament l’augment dels últims vuit anys.

El 2020, el nombre de candidats amb discapacitat a la bossa de feina de Fundació Eurofirms ha experimentat un augment del 43%. Davant aquests símptomes de crisi ocupacional, l’entitat ha reforçat els seus programes i ha posat en marxa diferents accions per a millorar l’ocupabilitat en un any que es preveu amb moltes dificultats per a un col·lectiu amb més risc d’exclusió que mai. En aquest sentit, Fundació Eurofirms considera clau la formació, la sensibilització i l’accessibilitat per a aconseguir que més persones amb discapacitat no només aconsegueixin una feina, sinó també un entorn laboral que els asseguri una veritable inclusió, permetent-los així aportar valor a través de les seves capacitats.