25 maig, 2022

Fundació Eurofirms reuneix més de 900 persones a la sessió “Diálogos por la Inclusión” per sensibilitzar sobre la inclusió de les persones amb discapacitat

En el marc del Mes Europeu de la Diversitat, 4 ambaixadors de l’entitat van explicar en aquesta sessió divulgativa com oferir un tracte adequat a aquest col·lectiu a través de la seva experiència.

El passat 20 de maig, Fundació Eurofirms va dur a terme la sessió divulgativa “Diálogos por la Inclusión”, per ajudar a sensibilitzar sobre el tracte adequat cap a les persones amb discapacitat. L’objectiu era donar a conèixer la importància de com interactuar amb aquest col·lectiu per facilitar la seva inclusió a l’entorn laboral i a la societat.

Les més de 900 persones connectades simultàniament van rebre les pautes i indicacions de bon tracte, a través de les anècdotes i vivències personals dels 4 ambaixadors. A més, els assistents van poder formular els seus dubtes i comentaris en directe.

Tal com assenyala Maria Jordà, directora de la Fundació Eurofirms, “és vital realitzar accions de conscienciació com aquesta per a les empreses, ja que el desconeixement de com tractar de manera adequada una persona amb discapacitat genera situacions compromeses per ambdues parts i dificulta la plena inclusió.

De fet, “un 61 % de les persones amb discapacitat sent que no té líders inclusius i el 44 % no se senten inclosos al seu entorn laboral, cosa que posa de manifest que cal continuar treballant en aquest sentit”, segons les dades obtingudes al nostre Informe d’Entorns Inclusius*.

En aquesta trobada vam poder conèixer les històries d’èxit i superació personal i professional de Sònia Guirado, medallista paralímpica i consultora de la Fundació Eurofirms, Astrid Fina, medallista paralímpica i professora de snowboard, Isaac Padrós, president de Multicapacitats, i Rosanna Camprubí, ballarina professional.

(*Descarrega el nostre informe per consultar més dades sobre entorns inclusius).