12 novembre, 2020

La Fundació Eurofirms i ASAPME, juntes per la inserció laboral de les persones amb problemes de salut mental

• Ambdues entitats han signat un acord de col·laboració a través del qual la Fundació Eurofirms aportarà ofertes de feina i ASAPME facilitarà les candidatures de persones adequades per a les vacants,
  • El conveni també contempla acords en l’àmbit formatiu i de la sensibilització.

La Fundació Eurofirms, dedicada a la normalització de la discapacitat, i l’Asociación Aragonesa Pro Salud Mental (ASAPME) han signat aquest dijous un acord de col·laboració que té com a objectiu principal la inserció laboral de persones amb discapacitat, garantint l’accessibilitat al lloc de treball com a mitjà per contribuir al seu desenvolupament a la societat. Aconseguir un lloc de treball és fonamental per a la inclusió social de qualsevol persona, i més encara si es tracta d’algú amb una discapacitat. L’índex d’atur en aquest col·lectiu és molt elevat, molt especialment entre la població amb un problema de salut mental. Més del 80% estan desocupades.

La Fundació Eurofirms té el contacte directe amb les empreses i les ofertes de feina, ASAPME coneix les persones idònies per a cada vacant. Juntes facilitaran la inserció laboral de persones amb discapacitat per un problema de salut mental. Amb aquest acord, la Fundació Eurofirms, que treballa per a la normalització de la discapacitat i en especial per a la integració laboral d’aquest col·lectiu, es compromet a donar a conèixer a ASAPME la descripció dels perfils professionals sobre els llocs de treball vacants i les condicions de contractació per a persones que disposin del certificat de discapacitat, així com informar sobre el resultat del procés de selecció. Com a resposta a la recepció d’ofertes, ASAPME posarà en contacte la Fundació Eurofirms amb els candidats inscrits a l’oferta que més s’ajustin al perfil sol·licitat.

L’acord s’inscriu en el marc d’un conveni de col·laboració més ampli que inclou tasques formatives i de sensibilització. ASAPME i la Fundació Eurofirms es comprometen a portar a terme accions de conscienciació i participació en actes que promoguin la responsabilitat social corporativa. A més, es promocionaran accions de formació per millorar la taxa d’ocupació de les persones amb discapacitat, així com un taller d’orientació laboral gratuït dirigit als usuaris d’ASAPME.