2 juny, 2021

200 dones amb discapacitat ja han trobat feina gràcies al Repte 8M

2020 va intensificar el risc d’exclusió que pateixen milers de persones amb discapacitat. Tradicionalment amb menys opcions d’accedir a una feina, les contractacions van caure un 30%, perpetuant especialment la discriminació acumulada que experimenten les dones que tenen una discapacitat.

Davant aquesta situació, a Fundació Eurofirms vam començar l’any llançant un repte ambiciós, amb el qual ajudar a disminuir l’impacte que està generant la crisi: aconseguir que 1.000 dones amb discapacitat aconsegueixin feina abans del pròxim 8 de març. Amb tan sols uns mesos de recorregut, estem orgullosos/es de compartir que 200 dones estan treballant a l’actualitat gràcies a l’acompanyament que els hem ofert.

Tot això ha estat igualment possible gràcies a la col·laboració de les organitzacions que han decidit sumar-se a la causa. Coincidint amb el Dia Internacional de la Dona com a marc, el març passat vam visibilitzar el Repte 8M externament per a oferir a les organitzacions la possibilitat de becar a dones amb discapacitat i en cerca de feina. La implicació d’empreses com Ria Money Transfer o Merkle, entre altres, ha permès que desenes de dones hagin obtingut orientació, formació, apoderament i intermediació laboral per part de Fundació Eurofirms, facilitant així la consecució de la seva pròxima oportunitat laboral. Així mateix, desenes de persones voluntàries de les empreses col·laboradores han participat activament en aquest procés, assessorant les candidates en simulacres d’entrevistes laborals. Aquestes dinàmiques no només han suposat un diferencial en les possibilitats d’èxit per a les candidates, sinó que també han possibilitat conscienciar a les persones voluntàries sobre els processos de selecció inclusius; una acció que ja està repercutint en la cultura de les organitzacions participants.

Només el 8% de les organitzacions se senten “molt segures” que les seves pràctiques de reclutament i contractació són totalment inclusives.

Forbes

Queda molt camí per a assolir el repte, molt més per a aconseguir l’equitat, i per això més majúscul és el nostre entusiasme per aconseguir-ho sumant col·laboracions. Coneix el repte en www.reto8m.org